Пак ще акам технополис
Прецакаха ми се слушалките… Поредните… Бяха едни хубави такива за 20 лв от 911.бг.. Имаха страшно готин бас и звук като цяло. Ама едната взе да прекъсва. Направих се на майстор и ги отворих, видях, че нищо не мога да направя и ги затворих.
Разгледах сайтовете на техномаркет и технополис и реших, че ще отида до технополис, защото имат магазин в люлин. Е, отидох.. Харесах си някакви за 10 лв, защото бях преценил, че не ми се дават повече пари за нещо, което трае адски малко време. Огледах се за продавач-консултанти и както очаквах нямаше. Исках да ги чуя, преди да ги купя. В опаковката изглеждат лъскави, ама аз не купувам опаковката. Намерих някакъв тип, който се въртеше около уредбите..
Аз: Дали ще може да ги включа някъде да ги пробвам?
ПК1: Ами не, те са запечатани. После не можем да ги продадем.
Аз: Е, не са, точно тази опаковка е само защипана, а не запечатана.
ПК1 (гледа опаковката): Ами отидете при колегите с компютрите (сочи ми група хора с червени тениски)…
Отивам аз..
Аз: Добър ден, ще може ли да включа някъде тези слушалки, за да ги пробвам?
ПК2: Не, те са запечатани.
Аз: Е, не са! Там имаше едни отворени същия модел, ако трябва тях да донеса?
Групичката с червени тениски се разпръсна и остана един, който явно днес му е бил ред да работи. С невероятни усилия успя да подкара media player и да включи слушалките в компютъра. Послуша малко, после ми даде и аз да послушам все пак. Послушах, ама не беше много силничко.. Волуме-то на кабела беше на мах, та го питах “Това ли е най-силното?”
ПК3: Ами то си зависи от настройките…
Аз:Добре добре.. взимам ги..
Сега се прибирам в офиса и ги пускам. Разбрах какво е имал в предвид под “настройките” - нямат никакъв бас. Усилих го малко от еквалайзера и лявата започна да пращи така, че помислих, че стрелят по мен. Намалих баса и се примирих.
Та - каква е ролята на продавач-консултантите в “Технополис”? Да си клатят краката или да консултират хората?
Явно да си клатят краката и да стоят намръщени задето си ги накарал да работят.
Преди време един колега от Маг Студио (от sales отдела) ми обясняваше как неговата работа не била лесна, как той убеждавал хората, че продукта, който продава, наистина си заслужава парите. Само че той го прави и за допълнителен процент, докато хорицата от технополис явно си работят на твърда заплата и предпочитат да скатаят някъде.
Магазина, където се случи това се намира в люлин 8.
Слушалките са “Laccess LH-877″, на тях пише цена 9.90, въпреки че като ги маркираха излезе цена 8.90.
Следващия път пак ще си поръчам от 911.бг, поне няма да гледам намръщени физиономии.

20 comments so far
ау. тези магазини са толкова зле… и най-тъжното е, че на никой от собствениците (предполагам гърци) не им пука. но скоро ще започнат да фалират като стъпят няколко европейски вериги в БГ, и покажат на клиентите, че обслужването може да е на ниво… никой няма да се върне при тях
July 21st, 2008 at 3:35 pm
Ух, зле ами - иди в Германос на бул. Витоша, влизаш и ти налитат (както Дидомир заминава за Испания за по една седмица
). Понеже имат цели, взимат проценти и т.н.
А тез милите. . . горки хорица - чак ти е жал как им разказваш всичко, което си прочел из нета, за нещото, което искаш - и те не разбират (след като си обиколил целия магазин, за да намериш някой, който едвам се е покрил в другия край).
July 21st, 2008 at 3:43 pm
Проблема е, че а си се спрял пред някоя плазма да погледаш онова маймунче дето смуче пръста на оператора с HD качество, а е налетял някой да те пита колко плазми искаш… А при слушалките за 10-20 лв не стои никой… Значи все пак може и да взимат процент, ама просто да ги мързи и да чакат да дойде някой да се загледа по плазмите..
July 21st, 2008 at 5:41 pm
Имам доста подобни впечатления, макар и разбираемо твърде ограничени.
Сменяхме оператора на стационарния телефон нещо. Гледаме буксата и отиваме в Техномаркет за най-близо. Така де, един телефон, какво биха могли да оплескат. Хия не разбирам от стационарни телефонни апарати, ама нали има консултанти.
След 15 минути въртене, пред витрината, през които никой не ни обърна внимание а минаващите забързани консултанти предпочетоха да ни игнорират, реших че трябва да е на самообслужване и пробваха да я отворя. Странно запъна, пробвах с повече сила и веднага доприпка консултанта на стационарните теефони (ама звучи като Феята на Зъбчетата, а…) да ме консултира че така не бива и отключването на витрините е тяхна работа.
А! Чудесно! Ами ОК значи, докато не все още се радваме на ценното му внимание казвам че ни трябва телефон с квадратно жяк-че. Като на LAN кабел, ама по-малко. “!!! Ама такива телефони няма! Изобщо мисля че идеята на каблерките да се правят на телекоми е много тъпа.” “Добре, а може ли да видим този все пак този?” (почвам да мисля за адаптори, ама няма да са от там). Подава ми с презрителен израз. О! Чудо! Точно такъв жак ни трябва! Вземаме го!. Човека се почеса с недоумение и казва че такива жакове сефте вижда.
Прибираме се. Той апарата друг жак няма. Работи безпроблемно обаче.
След каратка справка онлайн установих че телефонни апарати с жакове разлияни от този не би трябвало въобще да се продават в Европа.
July 21st, 2008 at 7:07 pm
Продавач-консултантите в Технополис взимат някакъв процент, но повечето от тях не могат да те убедят в качеството на продукта, който искаш да купиш. Голяма част от продавачите даже нямат и нужното образование. В Ямбол например има две консултантки, които отговарят за телевизорите, а като им задам някой по-сложен въпрос ме гледат като теле в железница. Не знам въобще как се задържат на работа…
July 21st, 2008 at 8:17 pm
За телевизора е ясно - може да работиш в телевизионен сервиз (например) и да застреляш всеки с някакъв въпрос. Нали не очакваш продавачките да имат висше образование?
Относно телефона.. това вече е непростимо… ВСЕКИ, който НЯКОГА е виждал такъв телефон трябва да знае, че работи с RJ11. Какво остава за някой, който трябва да продава подобна стока. Между другото точно това пробвах днес като стратегия да привлека нечие внимание - отворих вече отворена опаковка, доста шумно, никой не се и обърна. Имам чувството, че в този магазин мога да се изпикая на някой рафт и пак никой да не забележи.
July 21st, 2008 at 11:44 pm
Ако искате аз ще ви кажа. Продавач-консултантите и търговските-служители не във всеки магазин вземат процент. Процент взема секторния мениджър, затова е и тази ниска мотивация у персонала. Никой не защитавам, по скморо искам да подкрепя едно по-горно мнение, че в подобен тип магазини цари хаос. Не може на сектор електричество в магазин като Мосю Бриколаж да работи човек който не прави разлика между волт и ват. Но не може да искаме и продавач-консултантите да си чупят краката да ни обслужат за 320 стартова заплата. Явно хората които провеждат интервютата за работа не са били достатъчно взискателни. А за това, че няма кой да ви обслужи, късайте опаковката и в джоба, да се научат!!!
July 22nd, 2008 at 3:07 am
@ Ivailo Alexandrov хахах
внимавай може да имат камери и после да те дават в YouTube хаха
пък може и такъв да ми е късмета
кой знае 
и така по темата .. Ако искаш качествени слушалки си купи от техномаркет и то не от тия по 10~20 лева .. поне да са около 25~35 лева за препочитане е ето този модел
http://technomarket.bg/product_detail.php?product_id=09022097
относно обноските на продавачите …. чесно да си призная в последнита година съм попадал само на консултанти с завишени знания и още докато ме видят че съм се загледал в някоя стока и ме питат “мога ли да ви помогна с нещо ”
July 22nd, 2008 at 4:13 am
Не разбирате ли ,че трябва да си нахален и ароганте с обслужващия персонал в България!!!??”?
July 22nd, 2008 at 8:31 am
Пич, аз бачкам в Технополис (Младост 4), на 18 години съм, уча в Правец ( УКТЦ)!
Лятото бачкам в маркета, защото това ми е единствената възможност, освен да сервирам кафенца някъде ( не ми е на душата)!
1. Ако искаш слушалки с бас, приготви си минимум 50 лв.
2. Много ни се иска и на нас да тестваме всичко, но просто не става.
3.Повярвай, че ако ти си мил и дружелюбен клиент и аз ще съм мил и дружелюбен консултант! ( каквото повикало, такова се обадило!)
Забравих да кажа че работа като продавач - консултант, в отдел компютри и комуникации!
Така за пикаеното… пробвай се, ще видим дали някой ще забележи!
Консултантите не са длъжни да ти разкажат всичко за продукта ( от кой ктаец го е сглобил, до това кой малоумник ще дойде да пита това!)
Просто незнаете какви клиенти има, иде ти да ги фанеш и да ги удошиш с клабел RJ11 !
Да знаете, че да седите по 12 часа на крак и постоянно да обяснявате на някой, какво е OS или някой да дойде да пита каква е разликата между PS3 и PSP , не е никак ЛЕСНО!
July 22nd, 2008 at 12:35 pm
Лелеее изчетох ти целият блог…супер е, браво, рядко се срещат вече интересни блогове!

Сега по темата - аз допреди няколко дни нямах лоши впечатления от техно- магазините като цяло, до момента, в който ми се развали диспенсера за вода на хладилника. Става въпрос за хладилник на 5 месеца, купен от Техномаркет. Помъквам се в магазина с цялата бумащина издадена ми от тях и обяснявам какъв е проблема. ПК пита само “Какъв е хладилника?” (преди това беше прегледал бумагите, но явно там не пише!).”Самсунг” отговарям, а той :”Че кой нормален човек си купува хладилник Самсунг?”. На въпроса от моя страна “Защо тогава ги продавате?” отговор нямаше. Обясни, че гаранцията не важи за диспенсера, а само за компресора…и че хладилниците за 1100 лв толкова изкарвали. Ако съм си купела хладилник за 3000 щял да изкара повече. И така…
July 22nd, 2008 at 2:47 pm
@Avi: Точно тия слушалки ги гледам на доста места и доста колеги имат подобни, ВСИЧКИТЕ са счупени.. Калпава ли им е пластмасата не знам, но ги лепят не знам кво правят и пак се чупят..
А ти трябваше да пишеш до КЗП, няма такова нещо, че гаранцията не важала за диспенсера! Щом си купила нещо от някой търговец, който е написал, че продукта има гаранция той е длъжен да ти я уважи. ВИНАГИ гадовете се опитват да ти пробутат номера “а не става, не мога да ви приема гаранцията”, обаче като им кажеш, че си знаеш правата те насочват към гише “рекламации” тъжно. И за това съм писал 
@presian: 1. Предишните струваха към 20 лв от 911.бг, и имаха бас, който ми беше достатъчен. Genius май бяха.
3. Какво значи мил и дружелюбен клиент? Съгласен съм, че има пълни кретени, но аз не се смятам за такъв, дойдох за едни слушалки и просто исках да ги чуя. Казах добър ден, може ли да… Или може би трябваше да го погаля първо? Да го почерпя кафенце? Стига, моля те. Уважавам труда на всеки, но това да ми киснат (поне 7 човека бяха!!!) на приказка и като дойдох се разбягаха всички в различни посоки. Как ще ми обясниш това?
@Тина: Уха.. благодаря
July 22nd, 2008 at 4:19 pm
Айде пак … гаранцията няма нищо общо с магазина в който се продава уреда(стоката)!!
Гаранацията я определя сервиза на вносителя!
@Уважавам труда на всеки, но това да ми киснат (поне 7 човека бяха!!!) на приказка и като дойдох се разбягаха всички в различни посоки. Как ще ми обясниш това?
- Ми лесно е : Сега е лято, умрял сезон за този бизнес и по обяд, кято няма никой неможе да седиш и да гледаш малоумно в една точка! Събираш се с няколко колеги и си говорите!
Като дойде клиент, този към когото се е обърнал клиента или който е най - компетентен по зададения въпрос, помага на човека!
Просто в твоя случай незнам какво се сърдиш за някфи слишалки от няма и 10 лв. ,че нямали бас! Ти много добре знаеш какво копуваш, и още повече че сам си си ги избрал и си ги чул!
July 22nd, 2008 at 6:13 pm
presian, нищо против по обяд или когато няма никой да се събираш с колеги и да си лафите. Струва ми се обаче, че авторът на блога не това имаше предвид. По-скоро иде реч за това, че влизаш в един такъв магазин (без значение коя точно верига), трябва ти съдействие от някой, виждаш струпана тумба младежи с еднакви тениски и решаваш, че именно това са хората, които ще ти помогнат в избора и ще ти обърнат някакво внимание. Обаче като разберат за какво става въпрос,(особено за слушалки от 10, 20 или примерно 50 лв) ентусиазма им се изпарява моментално и всички палят джапанките с извинението “Сори, ама е друг колега на този отдел, намерете го.”. при мен поне беше така.
@ Ivailo, от три дни пиша до хиляда и сто места. Моя позната, инспекторка от КЗП се изказа така: “Мила, много бих искала да ти помогнем, но тези не можем да ги пипнем. Дори и да отиде експертна комисия, да търси нарушения, съответният човек дава съответната сума на когото трябва и в крайна сметка заключението е: Няма констатирани нарушения. Всички настъпили дефекти се дължат на неправилна употреба от страна на клиента.
Сори, че ти наспамих блогО, може да ме делнеш…
July 22nd, 2008 at 8:23 pm
Е пак не стоят така нещата… Няма далавера дали ще продадеш лаптоп или мастило за принтера! :/ Поне аз незнам да има, ще трябва да питам колегите ?!
July 22nd, 2008 at 9:06 pm
Как да си продадем стоката? | temporary…
Пак ще акам технополис :)…
July 22nd, 2008 at 9:08 pm
Аз съм работил в такъв хипермаркет. Няма да уточнявам в кой, но положението не точно така. Съгласен съм че много от продавачите гледат да скатават някъде а не да си вършат задълженията, но и трябва поне малко да им влизаме в положението. Не казвам, че трябва да приемаме тяхното държание, но и те са хора и те имат нерви. Трудно е когато обясняваш на накой си 30 мин. каква е разликата между 5 вида батерии да останеш много спокоен след това. Аз лично имах случай с клиент който бе дошъл за мемори карта за фотоапарат. След като 10 мин. се опитвах да му обясня, че карта която той ми посочва може да не стане за неговия апарат, защото има 15 вида карти, той ми посочи друг вид. Аз му казах 4е е най-добре да дойде с апарата и ще му намерим карта, и 4е ако купи някоя от карти и ако не е за апарата му, аз няма да му я заменя. На което той се развики, че не е дошъл тука да му четат лекции и ще, цетирам, “Аз ся щи кажа на тебе. Как ти е името?” , на което аз реагирах като му наврях баджа ми в лицето му. Не че нещо направи отворената мишка, но на ден минават по 3-4 такива “клиенти” само да питат и да се заяждат, без да оценяват труда на консултантите. И ако ти си следващия само до твоите слушалки ще ми е. А доколкото % които взимат, ами не взимат, нито те , нито управителите. За това българските консултанти са на това ниво. С 320 лв.- благодаря. То един сервитьор взема повече.Системата в България е скапана. Искрено се надявам след като влезна големите верика като CARREFOUR, PLUS, LIDL, вдигнат малко стандарта. Но ще видим дали ще защитят реномето си. И за последно, браво за блога.
July 23rd, 2008 at 1:14 pm
За съжаление си попаднал на тапири
В интерес на истината, когато ми се е налагало да ходя - дори и да прегледам нещо, в подобен магазин, винаги има консултант, който се старае да ми помогне. А и винаги следва да имаш впредвид това, което каза presian - ти може би си единственият нормален, който се е спрял там!
presian: Но пък не съм съгласен, че консултантите не бива да знаят максимално много! Работата ви е да ме консултирате за всички страни и детайли, които не изискват специализация в тази област, това ви е работата все пак! Когато един адвокат го “застрелят” в съдебна с юридическа хватка, която не е знаел и загуби делото, клиентът му дали подхожда с разбиране? Редно е, когато си консултант да можеш да консултираш за сектора, който си, а там не се искат адски много знания мисля. Знам, че не е лесно, но затова се получават пари все пак…
July 23rd, 2008 at 2:34 pm
това кой колко заплата получава, и колко часа е обяснявал разликата между различните видове батерии на друг клиент не ме интересува по никакъв начин. Това е въпрос на самодисциплина, която не се свежда само до работното място - тоя човек така се държи и с жена си като не е на кеф за нещо друго.
А колкото до цената на стоката - тя няма значение, сега като
July 26th, 2008 at 3:43 am
… А колкото до цената на стоката - тя няма значение, сега като четох коментарите се сетих за случай от преди година и половина при покупка на лаптоп за 1500 лева (в случая аз бях там като консултант при покупката) 30тина минути неможахме да намериме н1кой, който просто да ни даде кутията с компютъра…
July 26th, 2008 at 3:45 am
Leave a Comment